Monday 27 January 2014

percaya..



assalammualaikum..
sawat dii kha..

satu lagi masalah datang, buat aku hilang rasa mengantuk.. 
bukan risau, cuma rasa dikhianati.. haha.. macam lawak je ( sape na kianat kau, nisa.. ko bukan sapa-sapa pon, takde sapa pon kenal kau, takde sapa pon kesah pasal kau )..


percaya, apa tu percaya.. kuih raya ke.. haha..
mestilah bukan.. aku pun tak tahu nak terang macam mana percaya tu.. sebab dalam diri masing-masing ada sifat percaya tu.. 

               

susah nak cari orang yang betul-betul kita boleh percaya.. 
susah juga bila kita jumpa orang yang kita percaya tapi sebenar tidak.. 

tak pernah pun terlintas di fikiran aku nak memburukkan orang apatah lagi nak menjatuhkan orang.. sebab aku tahu semua orang dalam dunia ni nak berjaya, bukan aku seorang je hidup dalam dunia ni..

mungkin silap aku juga, terlalu percaya pada seseorang.. jadi luahan perasaan tu dapat membantu hilangkan sikit kerisauan aku.. konon.. tapi aku silap. di mana-mana penyampai berita pasti ada.. 

luahan perasaan dan buat cerita buruk tu satu benda yang berbeza... jadi tolong faham.. aku dan dia masing-masing ada kekurangan.. aku risau, aku dan dia tak mampu nak capai kejayaan sama-sama.. sebab tu aku perlukan kawan yang boleh mendengar cerita aku.. dan aku bukan jenis suka buat cerita kawan-kawan aku pada orang lain.. rahsia kawan-kawan aku adalah rahsia aku..

kecewa, benda yang aku pendam lama dalam hati, aku luahkan pada orang yang aku percaya sebab aku tak mampu nak simpan, pecah macam tu je.. negatif lagi pandangan orang sekeliling pada aku.. terima kasih sebab jadi penyampai berita yang tak bertauliah..

| Ya Allah, kau bagilah aku kekuatan menghadap semua masalah ini dan kau kuatkanlah juga imanku |

~~amin~~



2 comments:

  1. what happen nisa? rilek...orang buat jahat ngan kita jangan balas jahat juga... :)
    Mereka mungkin tidak tahu dosa buka aib org...jgn sampai aib mereka pula dibuka oleh orang lain...

    keep calm and continue your life

    dakwatbiruhitam.blogspot.com

    ReplyDelete