Sunday 2 March 2014

Salah ke bertanya ?



assalammualaikum..
sawat dii kha..


berhari-hari pikir nak story apa kat Segalanya Disini.. 
akhirnya dapat juga story lepas apa yang berlaku sepanjang seminggu nie..

macam-macam bende berlaku.. 
masalah dinner, assignment, gaduh, tension, tak puas hati, sedih, kecewa..
senang cerita takde yang gembira sangat la minggu nie..

berbalik pada tajuk..
Salah ke bertanya ??

salah ehh bertanya sebenarnya, kalau salah, aku nak tahu apa salah tu..
 ( tengok even dalam blog still nak bertanya.. )
aku tak paham apa pemikiran masyarakat sekarang, aku bertanya je pon sebab aku curious.. aku nak tahu, tapi jawapan orang buat aku sakit hati bile dengar, ada yang kurang sopan ( kurang ajar la senang cite ) , ada yang memerli, ada yang mengata, ada yang mengejek, ada gak yang senyap buat tak tahu.. sakit gile hati aku.. 

yang paling aku geram la, orang yang mengejek balik kat aku.. 
weyhh dalam dunia ney bukan kau sorang je yang hidup.. hormat sikit orang sekeliling.. 
nasib baik lah aku ney penyabar, kalau lah aku bukan seorang yang penyabar, makan penampar gak nya.. mesti sedapkan.. haha..

btw, nasihat untuk diri sendiri juga la.. hidup pinjaman, kita semua berkongsi, malah oksigen yang kita hirup ney pon pinjaman dan kita berkongsi, bersyukur dan nikmati lah segala nikmat yang Allah beri kat kita.. Jangan lah kedekut dengan segala ilmu dan maklumat yang kita ada.. jawab dengan cara dan nada yang baik, even orang yang bertanya takde manner langsung..

| Ya Allah, kuatkanlah kesabaranku, kuatkanlah sifat sopan santunku, dan kuatkanlah imanku |

~~amin~~

No comments:

Post a Comment