Tuesday 21 January 2014

Seminggu di Perantauan..



assalammualaikum..
Sawat dii kha..

da setahun berlalu, baru hari ni nak cerita seminggu di negara orang.. haha
( poyo giler nak setahun padahal baru je beberapa bulan.. haha )

dua neraga aku merantau selama seminggu, seronok, penat dan sedih..

seronok, mestilah... bukan senang mahasiswa macam aku ni boleh merantau ke negara orang.. merasa naik flight.. nak poyo sikit ayat nyer,  dapat melihat dunia dari atas langit.. hahha 

cantik sangat.. rasa bila dah naik tak nak turun langsung... nak sentiasa berada di atas..

cantik kan dari atas..
gembira ta
k terkata..

1 jam 55 minit, aku beterbangan di udara ( poyo + skema )
dan akhirnya sampai di Bandar Hochiminh City, Vietnam..



masa aku sampai di bandar ney, kat sana dah masuk waktu maghrib dalam pukul 5.30 petang ( waktu Vietnam )..
waktu ni memang sesak giler jalan raya kat sana.. penuh dengan motor.. yang buat teruja nya, pelbagai jenis helmet yang aku jumpa.. bukan macam helmet di Malaysia.. helmet dia orang ibarat topi biasa.. nipis dan pelbagai design.. cantik sangat..

2 hari aku di bandar Hochiminh City.. banyak tempat juga aku pergi antara nya Mekong River.. dari Meong River ney deligasi semua dapat singgah di semua pulau yang ada di sekeliling Mekong River...


                                                                                                                                                        

   begini la deligasi menghabiskan hari ke-2 pada waktu siang di Mekong River..
pada waktu malam, deligasi menghabiskan masa dengan membeli belah di Night Market.. kebetulan sangat dekat dengan hotel yang aku menginap..

tepat jam 11 malam, semua deligasi termasuk aku pulang ke hotel dan berehat untuk perjalanan esok..

|bersambung|
k
      

No comments:

Post a Comment