Saturday 21 July 2012

peluang kedua dan kepercayaan...







assalamualaikum..
sawat dii kha..

haii.. macam da lame je tak update blogger kan..
huhu..

kali ney aku na buat entry tentang peluang kedua..
semua orang layak beri diberikan peluang kedua..
betol tak ?
Allah sentiasa memberi peluang kepada umat nyer, apetah lagi kita yang hanya manusia biasa..
so tak salah la kalau kita sentiasa memberi peluang pada orang lain dan diri sendiri kn??

peluang kedua ney aku berikan pada si *******..
aku harap dia terima dan manfaat kn peluang yang telah aku beri ney..
peluang untuk membuktikan pada ku..apa yang diberitahu oleh kawan-kawan ku itu semua tak benar belaka..
tunjukan la pada ku yang kau bukan seperti mereka kata kan..
tunjukkan la juga pada mereka yang kau bukan seperti apa yang telah mereka katakan tu...


nak tahu tak sebab apa aku bagi peluang dekat kau untuk bukti kan hal ney..
sebab aku percayakan kau..
kau na tahu tak bukan senang aku nak percayakan orang ney..
patut nyer kau bersyukur sebab dapat kepercayaan dari aku..

walaupon kawan-kawan aku semua larang aku untuk terus berkawan dengan kau..
aku tetap percayakan kau..
walaupon kawan-kawan aku ceritakan kisah buruk pasal kau..
aku tetap percayakan kau..
walaupon kawan-kawan aku larang aku percaya kn setiap kata-kata kau..
aku akan tetap percayakan kau..


tapi tolong jangan persiakan kepercayaan n peluang yang telah aku berikan pada kau..

| ya Allah, kau jadi kan si dia ini kejujuran  dalam perhubungan dan persahabatan, kau jadikan la kami sahabat buat selama-lamanya, dan kau berikan nya peluang untuk menunjukan kejujuran nya pada ku |

~~amin~~




No comments:

Post a Comment