Thursday 20 June 2013

maaf kerana menegur !!



assalamualaikum..
sawat dii kha..

maaf kerana menegur akak, saya tahu saya tak layak menegur kekurang akak, sebab saya tahu dimana akak memandang rendah pada saya, saya terima akan kekurangan saya..

tetiba wat ayat sedihkan, haha
bukan nna kurang hajar, tapi aku harap dia paham maksud aku, aku bukan mengkritik dia, tapi dalam masa yang sama aku mengkritik diri aku juga,, 
aku selalu tanya pada diri aku, layak ke aku tegur dia ? sapa aku na tegur dia ? apakah jawatan aku untuk menegur dia ?  dimanakah hak aku untuk menegur dia ? 

pernah tak dia terpikir macam aku pikir, mesti tak kan.. susah kadang-kadang berdiri disebelah orang yang sentiasa berfikiran negatif.. kita tak berniat nak memburukan dia tapi bila dia mempersoalkan balik, membandingkan balik kita dengan diri dia, hati kita bercakap yang dia takkan paham apa yang cuba kita sampaikan.

akak saya cuma na akak faham je, bukan membandingkan saya dengan akak.. kalau saya bole terima teguran akak mengenai sifat pemarah saya sedangkan akak pon kuat marah, kenapa akak tak bole terima teguran saya mengenai gerak kerja akak tak bergerak langsung..

sampai hati akak kata macam tu dengan saya, sampai hati akak mengenakan saya dengan dia, saya tak ada sedikit pon perasaan jelez kat akak dengan dia..
sampai hati akak buat saya macam ney, saya tegur akak atas kesalahan akak sendiri, tak da kene mengena dengan mpp yang lain..
baru saya tahu yang akak sebenar nyeradalah orang yang tak bole dipercayai..saya sangat kecewa dengan akak. terima kasih kerana buat saya pandang rendah terhadap kepimpinan akak..

| ya Allah, kau buka pintu hati hambamu itu supaya hatinya dapat menerima teguran orang lain tanpa membandingkan kan dirinya dengan diri orang lain, dan kau buka kanlah hatinya untuk tidak memandang rendah pada orang sekelilingnya |

``amin``


No comments:

Post a Comment