Thursday 20 February 2014

oversea !!!



assalammualaikum..
sawat dii kha..


tajuk story aku hari ini, OVERSEA.. kenapa?? 
meh baca cerita aku..

Vietnam dan kemboja adalah negara pertama yang aku pernah menjejakkan kaki dan masih banyak lagi negara yang aku nak pergi cuma aku tak mampu je lagi, student kan, guna duit untuk lain..

nak kata suka tu, memang lah aku suka, nak kata bangga, tak sangat la..
tapi mungkin aku lebih suka dan bangga kalau dapat belajar kat negara orang.. 
bila agaknya kan??

jealous nya, sepupu aku dapat belajar di negara orang.. aku hanya mampu tersenyum je mendengar ceita pasal dia.. 

sedih, sakit hati, kecewa, sentap bila orang sibuk membandingkan aku dengan dia.. yela dari kecil sampai besar pencapai aku dan dia sangat berbeza..

tapi bila aku pikir balik untuk apa nak belajar di Oversea, nampak sangat sebab aku nak menunjuk je sebenarnya.. 

takpe lah tak dapat belajar kat negara orang, asalkan aku dapat sambung degree, berjaya, bahagiakan mak dan ayah..

| ya Allah, kau permudahkan lah urusanku, kau bantu lah aku dalam mencapai kejayaan, kau berikanlah aku kekuatan dalam mencapai kejayaan di dunia serta di akhirat |

~~ amin ~~

No comments:

Post a Comment