Wednesday 24 October 2012

minggu prk part 1..




assalammualaikum..
sawat dii kha..


hai ape khabar ? lame rase nyer tak update blog..
sangat-sangat lama..
bukan tak na update busy sangat dengan itu dengan ini, macam-macam lagi lah.. huhu..

tujuan aku update kali ni nak berkongsi cerita sepanjang aku berada di minggu Pilihan Raya.. ( ceh, mengalahkan menteri pulak )
dekat u pilihan raye lebih mesra di panggil Pilihan Raya Kampus ( PRK )..
 pilihan raya ni bertujuan untuk cari Majlis Perwakilan Pelajar ( MPP ) baru untuk sesi 2012/2013.

kerusi pilihan raya MPP terbahagi kepada dua ketegori.. umum dan fakulti.. 
di pertandingkan sebanyak 24 kerusi, 6 untuk umum18 untuk fakulti..
sebanyak 9 fakulti yang bertanding 6 fakulti menang tanpa bertanding 3 lagi harus berkempen dan membuat manifesto.. antara fakulti yang harus berkempen tu Fakulti Pengurusan Perniagaan dan Perakaunan, Fakulti Kontemporari Islam dan Informatik..

antara nya yang kene berkempen tu, aku la..
ney di antara manifesto aku..

kejap, kejap.. ney da pertengahan cerita,,..
aku na cerita dari mula aku di calon kn menjadi calon MPP..

aku memang berhasrat pon nak jadi MPP.. tp tak da la samapai na beli borang dan bertanding.. sebab aku fikir gak la dari syarat yang di tetap kn..
memang aku tak layak.. ad jugak la orang kata cam ne kat aq " huh, nisa nak jadi mpp, hancur UniSZA" .. so aku pun lupa kn niat na jadi MPP..

aku pon pelik gak, kadang-kadang si hafiz ngan mamu dok tanya pointer aku.. cam tak de kene mengene pon ngan dia orang.. mamu pon ada gak tanya " nisa, tak jadi mpp ke? " aku mesti la nak jadi, tapi di sebab aku rasa aku tak layak, aku pun balas jawapan mamu " tak nak lah.. cam tak de keje aku na jadi mpp, jangan sesekali nak calon kn aku ehh.."

seminggu sebelum penamaan calon..aku di panggil oleh seorang sahabat yang bernama Amy.. dia kata nak jumpa malam nnti tp jangan bagtau orang lain pasal nie.. 

se panjang aku tunggu Amy ambil aku.. hati aku tak tenang sangat-sangat.. macam-macam bende aku fikir..kenapa tetibe nak jumpa aku nie..

tepat jam 8 malam Amy pun sampai dan bawa aku bersama dua orang sahabat keluar bertemu dengan Abg Wan.. 
berdebar juga la hati aku nie..
sampai la Abg Wan kata.. "  nisa', kamu calon tau "
lagi la aku terkejut..dalam hati aku kata ' calon ape ney ' aku sangat-sangat takut..
sampai Abg Wan ulang blik " nisa', kamu calon mpp tau, kamu bole kn " lagi sekli aku terkejut lalu aku tergelak ngan Ejat.. macam kelakar pon ada.. sbb orang macam aku jadi calon MPP.. kalau korang yang kenal aku mesti tergelak juga..
" huh, sya perlukan masa untuk berfikir dulu" sambil senyum-senyum " bape lame awak na berfikir, nisa' " "seminggu" " lame sangat tu, da takde mase, esok da keluar notis "
aku pun minum air lalu termenung wat seketika..aku mula fikir..sampai la 
" macam mana nisa' "  aku pon jawab " ok " tanpa fikir panjang..

sepanjang perjalanan balik tu.. hati aku berdegup kencang..sakit sangat.. aku mula rasa takut.. aku mula termenung.. aku mula tak fokus.. dan sampai saje bilik aku mula menangis..

| bersambung |

No comments:

Post a Comment