Thursday 15 November 2012

salam tahun baru MAAL HIJRAH




assalamualaikum..
sawat dii kha..


salam MAAL HIJRAH..

haiii tak sangka da awal muharam.. tahun baru bagi umat islam.. sangat bersyukur sebab dapat merasa awal Muharam dengan penuh bermakna..

semperna tahun baru bagi umat islam nie, aku na simpan azam baru la.. 
kebetulan pula tahun nie aku dilantik menjadi Majlis Perwakilan Pelajar.. bukan na bangga tapi itu la hakikat nya . siapa yang suruh aku setuju.. perkara da terrjadi tanggung la sendiri... 

disebabkan aku memegang amanah mahasiswa/i UniSZA. jadi azam aku ( mestilah berkaitan dengan skop profolio aku kn ).. azam nya ialah aku akan usaha kan untuk membantu kelab, persatuan dan sekretariat yang seberapa aktif.. aku akan pastikan dyeowg semua aktif walaupon hanya membuat aktiviti dalam universiti sahaja..

yang kedua.. azam aku, aku na belaja bersungguh-sungguh pada sem ini, sem depan, sem seterus nyer, dan sampai la aku tamat belajar.. dan aku akan pastikan result aku naek pada sem-sem seterus nya..

ketiga.. aku mestilah pandai membahagikan masa kerja dan belajar.. dan aku haruslah menjadi seorang yang tepati masa dan tepati janji..

| Ya Allah, bantulah aku dalam menunaikan azam ku ini, dan kau permudahkanlag segala urusan aku, dan kau permudahkanlah segala perjuangan dalam memegang amah mahasiswa/i UniSZA ini |

~~amin~~

 

No comments:

Post a Comment