Tuesday 13 November 2012

sambungan minggu PRK

sambungan


dua hari sebelum penamaa calon, aku kne beli borang calon MPP ( Fakulti )..
mase na beli borang tu satu badan aku mengigil tak berhenti.. jantung aku berdegup laju.. terasa sakit sangat perut aku...  takut tersangat-sangat takut..

bila aku da beli.. aku balik bilik.. tak tahu la kenapa ngan mata aku ney.. air mata pon terus keluar.. menangis lagi..
( baru aku perasan, sepanjang dua minggu aku dalam minggu PRK, aku tak berhenti nangis..)

pada penamaan calon pulak.. lagi la aku takut.. aku takut aku terpilih.. bukan takut tak terpilih..
ney la muka aku masa sebelum penamaan calon..


mase penamaan calon .. hati aku asyik kata je.. " tak pe nisa tak terpilih, asalkan ko da berpengalaman dalam situasi penamaan calon sudah.. "

n bila nama aku di sebut sebagai calon fakulti dan layak bertanding..
'aku rasa sangat penat mase tu.. kenapa aku terpilih.. rasa na tarik diri je masa tu..

kami di beri masa dua hari untuk bersedia untuk rapat umum masa minggu PRk tu nanti.. macam idea timbul untuk wat manifesto..
dan akhirnyer manipesto nyer adalah :
a) surau
b ) taman ilmu.

pada hari pertama aku nyer rapat umum..


aku rasa sangat teruk.. sebab aku tak bersedia langsung na rapat umum masa tu..
lepas aku turus dari pentas speaker conner tu.. aku terus menangis  tak berhenti-henti.. 
Abg Rashid " nisa nyer penampilan da ok, bangos cara nisa cakap kat atas tu,, tak pe. takpe. esok ada lagi.. kite bole perbaiki lagi cara penyampaian manifesto tu. ''
 aku rasa sangat sedih ngan malu.. rasa cam na tarik diri je... memang na tarik diri pon.. sebab hari kedua manifesto aku tak datang..  dan aku tak nak teruskan minggu PRK ney.. aku tension sangat-sangat minggu tu..

bila masuk hari ketiga, semua oang suruh aku wat rapat umum.. ok aku pon buat.. sepanjang perjalan aku na ke speaker conner. aku tak berhenti-henti berdoa..supaya Allah permudahkan segala urusan aku..
dan aku rasa sangat gembira bila aku dapat buat yang terbaek masa tu.. n hari terakhir rapat umum pon aku dapat buat yang terbaek tanpa memalukan diri sendiri lagi..

pada masa pengumuman keputusan.. 
macam biasa.. aku suka bermonolog..
" niesa tak menang tak pe.. sekurang-kurangnya kau ad pengalaman... banding orang lain.. " tu je yang aku fikir.. aku tak fikir lain.. aku cuma harap semua nyer berakhir dengan cepat..

tapi malang sekali bila.. harapan aku menjadi debu.. bila aku di umum kan yang aku menang dalam pilihan raya kampus..
aku menangis. sebab aku rasa aku tak layak menang dan ramai lagi yang layak dari aku..
aku tak tahu na cakap macam mana masa tu .. yang aku fikir.. macam mana ngan study aku..final na dekat.. mesti banyak menghabiskan untuk meeting  bukan untuk study..






 ney la keadaan lepas sahaja pengumuman keputusan PRK..
by the ways..
MPP MPP jugak.. study jangan lupa.. 

| Nisa, jadi lah seorang pemimpin yang amanah, tunaikan manifesto sebelum tamat belaja.. |




No comments:

Post a Comment