Wednesday 19 June 2013

langkah yang terbaik tetapi serba salah !!




assalamualaikum..
sawat dii kha...

susah sebenarnyer bepersatuan ney.. lebih-lebih lagi bepersatuan dengan orang umur yang berbeza,  yang lebih tua ari kita..

ya Allah , serba salah rasa nya.. tegur orang yang kira rapat dengan kita... lebih-lebih bila kita dapat tahu dia menangis lepas baca dan dengar teguran kita tu.. tapi aku bukan sesuka hati bagi teguran kat dia. bagi aku dia da terlalu banyak sangat buat salah, sebab tu aku terpaksa tegur.. hati aku pon dah tak bole terima semua bende yang dia buat depan mata aku..

bukan niat berdendam dan benci, disebabkan aku sayangkan dia, aku terpaksa memberanikan diri menegur nya. aku taknak la cerita keburukan dia pada orang lain, dan aku taknak lah juga dengar keburukan dia dari orang lain.. jadi aku terpaksa memberanikan diri untuk membuat dia menangis..

kak , saya minta maaf sangat-sangat,, bukan niat saya na buat akak sedih, bukan niat sya nak putuskan hubungan kita, dan bukan niat saya untuk kita saling membenci.. tapi semua ini untuk kebaikan akak dan saya 

berharap sangat teguran ini dapat mengubah dia menjadi seorang pemimpin yang lebih baik dari sebelum ney..

| ya Allah, buka la hati dia untuk menerima segala teguranku , dan buka la hatiku untuk memaafkan segala kesalahan nyer terhadapku |

 

No comments:

Post a Comment