Wednesday 28 August 2013

kemaafan bukan untuk kamu, maaf !!



assalamualaikum,
sawat dii kha..

tak habis lagi dengan masalah dengan seorang hamba Allah ney, bukan nak memburukkan tapi apa kan daya, makin hati ney menerima semua yang berlaku makin banyak pula bende buruk aku dengar apa yang dia dah buat kat belakang aku..

ye aku tahu, aku tak se alim dia, aku tak sekuat agama seperti nya, dan aku mungkin tak sebaik dan secantik dia.. tapi sekurang-kurang nyer aku tak memburukan dia pada orang lain, tak menceritakan apa yang tak elok mengenai dia pada orang lain, malah aku memuji kebaikan nyer pada orang sekeliling aku..

rupa-rupanya aku silap, kebaikan yang kau tunjuk tu cuma lakonan semata. aku tertipu dengan lakonan kau, terima kasih sebab jadikan aku jahat dimata semua rakan seperjuangan aku, tak hairan la orang tu mula layan aku dingin, tak kesah la orang tu endah tak endah je semua kerja aku, 

tapi ingat la wahai sahabat yang bukan tok dikasihi lagi, aku membantu kau, aku cuba menyelamatkan kau, dan banyak pengorbanan yang telah aku buat untuk kau, cuma kau tak tahu dan mengerti sahaja, bukan untuk menunjuk cuma untuk elak dari fitnah...

terima kasih juga pada rakan seperjuangan yang hanya ingat akan amanah menuntut ilmu nya sahaja, terima kasih juga sebab lupa akan amanah kau sebagai seorang MPP, sakit, akademik, bukan penghalang untuk kita menunaikan amanah sebagai MPP. Kita sebagai leader kene pandai membahagikan masa, bukan pentingkan diri sendiri,

bukan nak menunjuk, aku da banyak mengorbankan masa, duit, tenaga untuk perkara yang macam ney, tidak kau rasa kau patut buat bende yang sama, supaya masing-masing tidak rasa terbeban..

bak kata farid, " kita tak layak menilai diri sendiri, Allah je yang tahu sebanyak mana pengorbanan kita, dan sejauh mana keikhlasan kita "
jadi aku taknak mengungkit dan membandingkan kerja yang kita lakukan, tapi ingat la. aku bagi nasihat tu bukan untuk memburukan korang, tapi untuk kita simpan dan jadikan pedoman. aku tak bagi orang baca pon masa aku bagi private masej tu kat kau, tapi kau kecewakan aku, jadi sebab orang cakap kalau nak tahu kisah sebenar, kita kene dengar dari dua belah pihak..

| ya Allah, kau permudahkanlah urusan hidupku, kau bukanlah pintu hati sahabat ku ini untuk menerima kesalah dirinya dan bukan menyalahkan orang lain|

~~amin~~

No comments:

Post a Comment